Maui en de schoonheid van het moment

Sinds een week ben ik terug van vakantie Hawaï, en het dagelijks leven heeft mij terug….maar net zo traag. Voor een deel ben ik het proberen, ondanks het regenachtige weer, de duisternis en de val van koel te houden van mijn vakantie gevoel.

Vandaag wil ik beginnen met mijn eerste vakantie verslag, en u naar het exotische Paradijs aan de andere kant van de wereld. De reis begint op Maui. 🙂

Maui-Regenwald-von-oben

Met Maui ik Association is eigenlijk altijd een typische, maar nogal voorspelbaar als een vakantie Paradijs. Mooie stranden, heerlijk weer en een geweldig vakantieoord, laat geen wensen open. Maar Maui is anders. Het was meteen duidelijk voor mij, toen we daar aankwamen. Aanzienlijk heeft zeker bijgedragen aan ons geweldige verblijf op Maui. We hebben gekozen, namelijk met opzet niet in een hotel, resort, maar weggestopt in een kleine, charmante Bed & Breakfast, de Ananas Inn in Kihei. Zo openden wij na onze 17-uur durende vlucht en de 26-uur-Op-de-poten-dag de deur uit om onze kleine flat, ik wist wij zijn hier. Net op tijd voor de zonsondergang, we gingen het balkon op, keek in de prachtig aangelegde, geurende tuin en nog steeds in staat waren om te genieten van de laatste stralen van de zon. Perfect!

Op Maui, we hebben een totaal van 6 nachten, dat was een goede tijd voor het eiland echt veel zien, en om meer tijd te hebben om te Ontspannen. De eerste dag was het slechts een keer, onder het Motto van “Aankomen”. Dus maakten we ons een kleine Tour en reed naar het Westen van het eiland voor een bezoek aan het vissersdorp van Lahaina, evenals de meer typische toeristische gebied van Kaanapali. Bijzonder indrukwekkend vond ik de grootste Banyan Boom in de Eilanden. Deze boom heeft een totale omtrek van bijna een hectare groot en heeft vele stammen, die behoren uiteindelijk tot een enkele boom. Waanzin! Ik heb het zitten recht uit hoofde van deze Banyan boom en zijn Takken. Evenzo, magisch, ik vond het Boeddhistisch centrum met een enorm Boeddha beeld! Ook hier heb ik hem nog even. De eerste dag was gewoon mooi. Het voelde zo goed aan te komen en weten dat we moeten blijven een lange, lange tijd in dit Paradijs. Hoewel ik voorheen werkte een paar maanden in, ik was in staat om uit te schakelen vanaf het eerste moment. Of het was omdat ik eerder heb veel gelezen over mindful leven? Of als Hawaii is net zo ver van de dagelijkse manier dat ze kunnen dus moeiteloos?…Ik weet het niet. In ieder geval, ik was al in het eerste uur naar Hawaii gewoon dankbaar om hier te zijn en klaar om alle indrukken als een spons te absorberen.

Op de tweede dag, de Weg naar Hana in het Noord-Oosten van het eiland is op ons programma. Voor mij waarschijnlijk de meest bijzondere Reis naar Maui. De ongeveer 45-mile Road to Hana heeft zo veel te bieden. Start in Paren, waarbij alleen de meest moedige surfers in de golven van vertrouwen, over de vele mijlen van het regenwoud met de meest exotische planten en de mooiste Oheo Gulch, of Zeven Zwembaden, een Heilige vereerd en plaats van de eiland bewoners. Mijn absolute Hoogtepunt was het zwemmen in de waterval…in feite ben ik zelfs in twee watervallen om te zwemmen, die we hebben gevonden op het deel gebeurt te zijn een beetje verborgen op de weg van de rand. Normaal gesproken ben ik niet zo dapper en vastberaden, maar Maui heeft gebracht, de aard van de met die vergat ik al mijn Angsten en zorgen en niet eenmaal, maar zelfs alleen al voor een tweede Keer in het koele water van deze prachtige “natuurlijke zwembaden” zwemmen ben. In de avond gingen we terug, maar alleen in de volledige duisternis van onze B&B, maar dit is een mooie dag op Maui met alle ervaringen die ik niet zal vergeten in mijn leven!

De derde dag hadden we het Ontbijt op ons balkon weer een beetje rustiger. Daarna gingen we naar de Iao Valley en keek naar de Heilige berg. Hoewel de Iao-Naald niet in de Westelijke bergen van het eiland zijn echt spectaculair, deze plek is een tastbare kracht. Hij is in het midden van een groot, groen begroeide berghellingen. Overal rond het water stort zich in de rivieren in het dal. Van boven, dikke wolken hangen op de bergen beschermen de zon, zodat de Heilige berg is bijna een beetje griezelig. Ik vond het hier! We hebben de rivier een beetje rust en een tijdje bleef het stil. Alleen dan ziet u dat zelfs de vogel ‘ s concert in Hawaii is anders dan in het huis. Het was zo leuk, de ogen te sluiten, en de geluiden van deze plaats een keer, volledig gericht zijn, zonder afleiding, om waar te nemen!

Op de vierde dag vertrokken we in het midden van de nacht. Om 4.00 UUR. Want we wilden om deel te nemen in de gids beweerde dat het “mooiste zonsopgang in de wereld” niet te missen. De Tour leidde ons naar de ca. 3000m hoge Haleakala – “het huis van de zon” in het Hawaiiaans. Er is de half-godin van Maui wordt gezegd dat de zon gevangen. Hm, laten we eens kijken… om 5: 30 waren we op de top en het was ontzettend koud, ondanks de lange spullen en een dikkere jas met een capuchon. 2 graden, het was en is nog steeds rond de 45 minuten voor zonsopgang. Brrrr! Maar het spektakel was echt indrukwekkend. Ik heb alleen aan het einde van de foto ‘ s, maar het was fascinerend om te zien hoe de horizon boven de wolken van de nacht-zwart op blauw naar geel en uiteindelijk verkleurd, vurig rood. Indrukwekkende zonsopkomst heb ik niet gezien in feite! Gids, je had gelijk! Terug op zeeniveau konden we opwarmen bij ongeveer 30 graden en een lekker Starbucks Beker warme koffie. 🙂 Dan hebben we de Stad – dat is het agrarische deel van het eiland op de Hellingen van de Haleakala. Er was een leuke lavendel boerderij, mochten we Lavendeltee en koekjes kosten. We hebben ook vee en geiten bedrijven met een echt free-roaming dieren, Wijn en nog veel meer.

Op de vijfde dag hebben we nog een beach tour en gewoon lekker luieren. Eigenlijk wilden we om te leren waveriding. Echter, de frequente aanvallen van haaien net voor onze vakantie ons verdachte, en ook naar de stranden in het merkbaar was. Nauwelijks rijden van de Golf waren te zien op de typische gebieden rond Kihei…, van beginners tot groepen geen spoor. Maar dat was niet zo slecht voor ons is. Slechts in de golven stuiteren, een beetje zwemmen en op het strand zijn inderdaad erg goed! 🙂 Alles kan, niets moet – hetzelfde geldt voor Hawaii.

Op de zesde en laatste dag op Maui, we hebben genoten van de tijd in onze zoete Bed & Breakfast Ananas Inn. Ik voelde me vanaf het eerste Moment zo goed! In de ochtend rolde ik in de tuin, mijn Yoga Reizen Mat, terwijl de anderen waren nog steeds in slaap. Met een sun salute of uitgebreide Yoga Sessies toen begon mijn dag en ik was al op zoek naar het Ontbijt. Van deze hebben we op ons balkon. Dus het was een logies En Ontbijt, maar het Ontbijt was in onze koelkast. Dus, we waren in staat om te beslissen elke dag hoe intensief we Ontbijten of dat gewoon. Een goed idee! Vooral geweldig vond ik de keuken is goed uitgerust, dus kon ik koop elke dag vers fruit en snijd het open. Kun je je niet voorstellen hoe mooi het is, als je echt elke dag eten, verse ananas, Papaja, mango ‘ s en passievruchten (Lilikoi)! Een Droom! Ik zou willen, alleen dat ik mijn blender voor het maken van Smoothies…:-)

Het eten op Maui was over het algemeen erg groot. We hadden geen moeite met het omzeilen van de typische Amerikaanse Fast-Food locker. Ons Ontbijt bestond doorgaans uit volkoren toast met roomkaas, honing en vers fruit. Op de terugweg stopten we vaak genoeg op de Hele Voedsel (Ja ik kan niet genoeg krijgen van dit waanzin-Bio-supermarkt-Paradijs!!!) en ons heerlijke dingen nam: Groene Smoothies, salades, Sushi, Banaan Brood, en een Trailmix van noten en gedroogde bessen, en natuurlijk fruit. In de avond gingen we maar twee, drie Keer te eten. Dan was er meestal verse vis met groenten, vegetarische Hamburger met champignons (Super!!) of vergelijkbaar. Dus Maui was echt bijna 100% Schoon Eten! Dit was niet alleen goed voor het lichaam Strand, maar deed het gewoon prima. De tijd van vóór de vakantie was stressvol voor mij en kan ik niet genieten van mijn eten. Op Maui, of in het Algemeen, op de Hawaii Eilanden, ik heb gegeten veel meer over van wat als een thuis weg van huis! Ik heb genoten van elk stuk van Papaja en iedere SLOK kokosnoot water! Yummi…:-)

Vanuit een geestelijk standpunt, de rest van de vakantie was voor mij zeer ontroerend! Voordat we vertrokken, ik had vastgelegd voor mij, wat ik lees en “werk”. “Trouwen met jezelf” door Veit Lindau incl. nieuwe opmerking dat boek was in mijn Bagage, en ik keek in beide precies een keer. Om te lezen, omdat ik het opende, gestart en gerealiseerd: “nee, ik wil niet nu”. Ik wilde, maar in de vakantie tijd. Observeren, wat ik denk, hoe ik me voel, wat gevoelens in mij. Ik wilde om te observeren wat maakt Hawaii met mij. En dat is precies wat ik deed. En achteraf kan ik zeggen dat elk van de Eilanden heeft iets anders in mij. Dat was zo intens. Op Maui, ik weet wat het is om gewoon te leven in het Moment te zijn en te genieten van deze! Ik heb veel van die momenten zo intens dat ik eigenlijk behouden van de sterkste herinneringen recht van Maui. Ik herinner me het heldere Groen van de kleine gekko ‘ s op ons balkon, naar het hemelse geur van de Plumeria, op het Zand van het Grote Strand tussen mijn vingers of het constante geluid van de watervallen. Als ik terug kijk, Maui, voor mij, op een of andere manier, voor het heden en de schoonheid van het moment. Me voldaan aan alle van de tijd als een vanzelfsprekende gevoel van dankbaarheid. Dankbaarheid voor wat ik ervaar. Ik hoefde niet te denken dat eenmaal bewust van te zijn, en voor mij, voor wat ik ben dankbaar, het was makkelijk!

En nu ben ik dankbaar dat ik in staat was om ervaring op Maui en in feite een oneindig aantal indrukken als een spons die ik heb opgenomen. Het geheugen is wat er overblijft….maar, natuurlijk, vele, vele foto ‘ s die ik wil delen met u. 🙂 Hier is een aantal indrukken voor je.

Maui-Regenwald

Maui-Banyan-Tree

Maui-Strand

Maui-Strelizien Maui-Strandbild Maui-Sonnenuntergang Maui-Seven-Pools Maui-Plumeria Maui-Pineapple-Inn Maui-Pineapple-Inn-Bed-and-Breakfast Maui-Picknick Maui-Lavendelfarm Maui-Lahaina2 Maui-Lahaina Maui-Ioa-Needle Maui-Hangloose Maui-Haleakala-Sonnenaufgang Maui-Haleakala-Gipfel Maui-Geckos Maui-Früchte-vom-Baum