Leren hoe om te surfen op Fuerteventura met Planet surf kampen

De zomer is voorbij en de dagen worden korter en korter. Een beetje verdrietig dat ik ben geweest, want na onze verhuizing kon ik gebruik maken van een flink aantal zomerse dagen! Of we dromen ons weer van de absolute gevoel van de Zomer…?! 😉

In het voorjaar werd ik gevraagd door de Planeet surfcamps Team, als ik kom graag naar Fuerteventura voor een Surf-en om te leren surfen. Hoe cooool!!! Ik zou hebben Ingepakt meteen de koffer!! Echter, onze Mallorca geboekt-reizen, en door onze bouw gewoon geen tijd voor nog een week van een actieve vakantie in het Zuiden… was Deniz – mijn collega – onmiddellijk in vuur en vlam, als ik vertelde hem over, en hij nam dus voor mij is de reis naar Fuerteventura. Vandaag de dag kun je lezen, samen met zijn rapport, en u zodra meer in de pure summer dream. Zo mooi! 🙂

Planet Surfcamp Fuerteventura

Mijn eerste Surf-Kamp

Als Kristin had me gevraagd of ik spontaan te bezoeken in hun plaats, een Surf cursus op Fuerteventura, moest ik denken voor een lange tijd. Mijn broer heeft al jaren een fervent Surfer, en heeft mij een fascinatie met zo veel van hem dat ik wilde om het te proberen in ieder geval. Mijn vriendin Lisa had ook te komen met mij direct een groot verlangen en, daarom, de volgende vakantie bestemming.

De medewerkers van de Planeet surf camps in de aanloop naar super behulpzaam en de Organisatorische snel opgelost. Na de vluchten zijn geboekt, het was op zaterdag, de 16. Augustus. Met Condor, we vlogen van Hannover naar Puerto del Rosario en vanaf het lokale vliegveld werden we snel en makkelijk met de Shuttle Bus naar de Noord-Oost kust, waar het Surf Kamp ligt.

Aangezien er in het Surf house voornamelijk 4-en 6 – kamer, we – als een Paar, maar een tweepersoonskamer wilden, we hadden ons op een aanbeveling van de Surf-school accommodatie voor “Serenada Appartementen”. De mooie inrichting is gelegen in een kleine straat die parallel loopt aan de doorgaande weg en dus rustig en toch centraal gelegen in het kleine dorpje Corralejo.

De surflessen van Planet surf camps beginnen meestal op maandag, dus we hadden zondag, de dag na onze aankomst, en hebben een reis in de tijd voor een dagje naar Lanzarote. De veerboten vertrekken elk uur naar de haven van Corralejo, en wij waren slechts 25 minuten rijden al tegen 9:30 uur in Playa Blanca, Lanzarote. Daar hebben we onze huurauto opgehaald en reden de hele dag over het eiland, om zoveel mogelijk zien.

2 Lanzarote De lava steen van Lanzarote, grotendeels op het eiland zeer indrukwekkende landschapsbeelden. Met name in het beschermde gebied van Montañas del Fuego (“De bergen”) hebt u het gevoel alsof je in een maanlandschap. Een ander Hoogtepunt in Lanzarote, de Foundation van César Manrique, waarvan de gebouwen zijn zeer indrukwekkend in de lava rots in het gebied, en vele werken van de artiest zijn. Daarnaast is een bezoek aan één van de talrijke Bodega ‘ s in het wijnbouwgebied van La Geria met wijnproeverij is de moeite waard 😉 in de avond namen we de ferry terug naar Fuerteventura en dit is een zeer leuke eerste dag met een goed diner en een glas Sangria in de haven van Corralejo, het einde.

Op maandag, onze eerste Surf dag, we hadden de middag shift. De vrije ochtend hebben we gebruikt om in de supermarkt om de hoek om een paar boodschappen te doen en om te ontspannen op het strand van Corralejo. In de Waikiki Beach Bar direct aan het water is er door de manier zeer goede hamburgers en heerlijke fruit Shakes!

Vernieuwd, we werden opgehaald om 15:30 de Bus naar de surfschool op het appartementencomplex en het geheel van de nieuwe Surf house. Het huis ligt op hetzelfde moment zowel moderne en gekoeld ingericht en je voelt meteen.

4 Surf-Haus-Collage Eenmaal daar, werden we begroet door de instructeurs en de Rest van de groep – alle jonge mensen uit alle hoeken van Europa en vanaf het eerste Moment was er een geweldige sfeer! Na afloop kreeg iedereen een bijpassende wetsuit en surfboard. Nadat de Borden waren stevig vastgebonden aan het dak van de bus, het was al aan de gang in de richting van het strand. Afhankelijk van hoe de Wind en de golven zijn en hoe hoog het Niveau van de groep, van de bussen naar de verschillende stranden. Op deze dag gingen we naar de prachtige kliffen van El Cotillo aan de Noord-West kant van het eiland. 5 El Cotillo

Op het strand zijn de lessen begonnen, kwam met de theoretisch deel, waarin de belangrijkste voorwaarden werden verduidelijkt aan de golven, het bestuur en de Algemene werking.

6 Theorie

Onmiddellijk daarna was er een korte Warming-up en toen begon het met het praktische gedeelte: de eerste van alle, droge oefeningen werden op het strand op het programma voor de bewegingen op het Bord is belangrijk. Na dat, het ging uiteindelijk naar beneden in de golven… De eerste taak was het op het Bord liggen te vangen op het juiste Moment te peddelen naar de golf correct nemen. Zodra wij hadden een gevoel ontwikkeld van de volgende uitdaging, voor het sturen van de Raad van bestuur. Eerst liggend, vervolgens knielend en later gehurkt. Te vangen op het juiste moment wanneer je moet opstaan, al is een beetje lastig. Maar met een beetje oefening werkt relatief snel, te staan op een paar meter op de Raad van bestuur – dit is echt een geweldig gevoel!

7 L&D De totale Sessie duurt ongeveer zes uur, inclusief pick-up, een routebeschrijving naar het strand, opwarmen, Surfen, en rijden terug. Het is, afhankelijk van de deining, effectief, drie tot vier uur in het water, maar dat is zeker meer dan genoeg. Tijdens de Surf-uren, we hebben niet gemerkt zo veel, hoe vermoeiend het ook is, al de tijd tegen de golven te worden benaderd of te peddelen, maar op de weg terug in de Bus waren we allemaal altijd op het juiste platform.

In de volgende dagen moesten we afwisselend de Vroege en de late laag. Afhankelijk werden we opgepikt, hetzij om 9:30 of 15:30. Afhankelijk van de vraag of je kon slapen in de volgende Ochtend is of niet, dan de meeste van de avond te plannen. Aan de hoofdstraat met talrijke mogelijkheden om te Winkelen. We waren vooral het laden van een kleding blij voor de verkoop van het lokale Label “Standaard” – erg cool Shirts en accessoires! Op de boulevard en in de haven van Corralejo, er zijn ook tal van leuke Bars en Restaurants waar u de nacht kunt doorbrengen direct aan het water.

Kleine tip: Direct aan de haven van El Cotillo is er een geweldige Tapas en vis restaurant, genaamd La Vaca Azul (De blauwe koe”). Het eten en de Service waren geweldig en het uitzicht vanaf het dakterras was super! El Cotillo ligt op slechts 19 km afstand en te bereiken met de Bus in ongeveer een half uur, heel goed. De weg is de moeite waard in ieder geval.

8 Bus

De snelle vooruitgang die je maakt van dag tot dag, hebben ons erg gemotiveerd, en dus waren we elke avond echt kapot, maar gelukkig tegelijk, op de cursus de volgende dag. Het Hoogtepunt kwam op vrijdag, de laatste Surf dag. In deze Sessie gaan we in de groep Geavanceerd en zijn, in plaats van naar het strand, naar de gevaren van deze Tijd, een rif. De golven zijn veel hoger dan aan het strand en een pauze veel langer. Op het rif kon je surfen op de golven veel langer, wat natuurlijk enorm leuk. Echter, het is ook veel moeilijker, want je moet peddelen na elke Rit uit, en niet zoals op het strand.

9 Riff

Op de laatste avond hadden we een diner met de hele Surf school met meer dan 30 mensen in het centrum van Corralejo, samen met Tapas. De ronde was erg kleurrijk en de sfeer is echt geweldig! Een uur later, trokken we gezamenlijk op de een of andere Cocktail Bars. Op zaterdag middag was het voor ons helaas al terug naar huis.

Al met al, wij waren van de vakantie, zeer enthousiast! Fuerteventura is een prachtig eiland met relaxte mensen en een geweldig landschap. De surfschool is super – de Surf house is een zeer leuke Locatie, de sfeer in het Team was echt geweldig en vooral de steun van de Trainer was geweldig, omdat ze zijn aangepast aan de taken die altijd aan de mogelijkheid van de individuele student. Daarnaast hadden we meestal twee coach voor slechts zeven studenten, die een zeer goede staf-student-ratio. 10 Coaches

Ik kan echt alleen maar op het water sport, is het aanbevolen om te proberen het ten minste een keer met het Surfen! Vooral in combinatie met het zomerse weer, de zee en de goed spaans eten in de Branding vakantie is de perfecte combinatie tussen Sport, avontuur en strand vakantie.

11 Gruppe

Op dit punt, veel dank aan het Team van Planet surf camps voor deze geweldige week!!! We houden terug te komen naar u! Als je wilt maak je een foto van het Surf Camp, hier vindt u alle informatie: www.planetsurfcamps.com