Suikervrij dieet bij kinderen, deel 1 #suikervrij

In het kader van het project: sugar-free, de vraag kwam opnieuw en opnieuw, hoe kan je kinderen op te voeden in het omgaan met de suiker en de gevolgen van suiker consumptie te behouden – na alle, suiker ligt op de loer in elk hoekje. De reclame is vol van vermeende “kinderen eten” en snoep, die zal animeren de Kleinste van uw zak geld voor suikerrijk voedsel. Want ik heb geen kinderen en ik meer dan mijn eigen Kindertijd terug kan herinneren, ik kon niet antwoorden op de vragen zo ver. Nogal willekeurig, leerde ik in een telefonisch gesprek met Annette Coumont, de editor-in-chief van evidero en moeder van een basisschool kind dat zij heeft ook vaak met het thema van “suiker en voeding bij kinderen” – particulier als professioneel. Daarnaast heeft ze gewerkt op het gebied van Marketing en reclame voor televisie-en online media, voordat ze was in Maart 2014, ook als auteur voor onderwerpen op het gebied van voeding, gezondheid, Yoga, mindfulness, evenals de huidige ontwikkelingen in de economie en de samenleving. Dus ik vroeg haar voor een Interview.

Kinder Zuckerfreie Ernährung Projekt Zuckerfrei

Geachte Mevrouw Coumont, kinderen worden blootgesteld in hun dagelijks leven op een permanente suiker-bevattende voedingsmiddelen – of het nu de taart op kinderen verjaardagsfeestjes of de Lolly in de supermarkt kassa. Hoe kunnen we het behoud van zijn kinderen uit het overmatig suiker consumptie?

Als ouders zijn wij om te beschermen de verantwoordelijkheid om onze kinderen te veel schadelijke suiker consumptie. We kunnen dit doen in het kader van het onderwijs aan huis de beste door ons voorbeeld. Wanneer we voeden onszelf in de context van het gezin gezond is en het kind een levend voorbeeld, dat snoep en suiker-bevattende voedingsmiddelen moet de uitzondering dan de regel is, dan kunnen we hopen dat onze kinderen vertonen dit gedrag eerder of later.

Maar als moeder van een lagere school kind, ik weet uit eigen ervaring dat de invloed op de voeding van de kinderen ontsnapt steeds meer en meer van de ouderlijke zorg. En, hoe ouder de kinderen zijn, en hoe vaker de zorg van de kinderen buiten het ouderlijk huis. Kleine kinderen kunnen worden ingehouden van de kassier mooi bedoelingen Lolly in de supermarkt kassa, als je kunt staan na de Protest-kreet van zijn kind. De kinderen jarig is, is het al moeilijker: snoep en zoete drankjes zijn nog steeds de regel, en geen moeder of geen vader wil falen zijn kind voor de kinderen jarig is, omdat er een verkeerd eten.

Hoe ziet het er vandaag in de kleuterscholen en lagere scholen over een gezonde voeding?

In de meerderheid van de kleuterscholen en scholen zijn er, helaas, nog steeds geen zichtbare geavanceerde voeding van het bewustzijn, zoals recentelijk ook de studies over de slechte kantine-eten – zowel in peuterspeelzalen en in de scholen. En te profiteren van alle Kwaad ondernemende kiosk operator, bakkerijen en Fast-Food Restaurants in deze Staten en een goede afstand rond de scholen, waar de kinderen borstvoeding geeft dan in de pauzes, vooral haar frustratie met snoep, Snacks en suiker bevattende dranken. Het onderwijzend personeel is meestal de beveiliging onvoldoende is en getraind: Slechts een paar kinderdagverblijven of scholen zijn voeding en koken als een privé-onderwijs in het pedagogisch werk.

Wat de rol van de media in deze?

Het toenemende gebruik van media door kinderen, het lijkt wel degelijk een probleem verergerd het probleem. Al naar schatting 120 minuten voor elke 6-7 jaar oude kind doorbrengt in Duitsland in de voorkant van de TV, het Internet, de console games, of de telefoon, meestal zonder ouders. In het geval van de tot 13 jaar, de cumulatieve tijd toeneemt ten minste twee keer, als laatste van de KIM-studie 2014 van de media-pedagogische Afdeling onderzoek (mpfs) heeft aangetoond, is de trend blijft groeien. En daar, op TV en op het net zal worden popelen om de grote producenten van voedingsmiddelen, zoete ontbijtgranen, cacao Nesquik, Capri sun, zoete yoghurt met Paula de koe, kinderen melk bezuinigingen, u. V. a. m. geadverteerd: Voor zoete producten,.. Dat deze reclame op kinderen is niet een vraag: De huidige Sterren van Film en televisie hier voor de producten van Getuigenissen en verleiden u met Spelletjes, mooie prijzen, en hands-on activiteiten, de kleine consument op een speelse manier. De kinderen van uitwisseling van informatie over digitale media en sociale netwerken, ze worden zelfs aangemoedigd door de adverteerders op de hoogte. Deze constante betrokkenheid met de inhoud van de reclame versterkt de merken en promotionele berichten in de hoofden van onze kinderen. En helemaal langs de onderwijskundige ambities van de ouders.

Een beperking van het verbruik door de ouders, in uw mening nuttig?

Naast de ouderlijke rol model deze beperking zou nuttig zijn. Maar, helaas, de overdreven media-consumptie met toenemende leeftijd van de kinderen steeds erger en erger te voorkomen, omdat de kinderen en hun vriend netwerken, een oproep voor deelname aan de mediale begrijpelijke manier. Hoewel u geen eigen media bevoegdheid, kunnen de risico ‘ s van reclame en gerichte manipulatieve inhoud te beoordelen. Alleen de DIE en de Organisatie foodwatch eiste beperking (verbod) op de reclame en kinderen, marketing, met name voor suikerhoudende voedingsmiddelen. Want als we het willen beschermen van de kinderen en hun gezondheid, wij hebben tot u beroven van de manipulatieve invloed van reclame.

Bekend om de verschillende verenigingen en interesse in strijd gemeenschappen, de reclame, het slijpen van de industrie, met het Argument: “de ouders dragen de verantwoordelijkheid voor hun kinderen” tegen dergelijke verboden. Hoe gaat u als ouder om zijn kinderen, die “kinderen eten’ zijn van de reclame, niet per se het Beste voor uw dieet? Er zijn in aanvulling op de model-functie van uw standpunt, andere mogelijkheden?

We kunnen niet leren u, misschien wel op een directe manier. De macht van media-rol modellen is zeer groot. Als de figuur van Paula, Nestlé bevordert een gezonde yoghurt gemaakt van de melk van de koe, of zelfs de muis, van de beroemde onderwijs voor kinderen in de missie van de publieke omroep, voor zoete ontbijtgranen van het bedrijf Kölln adverteert, wij als ouders hebben weinig mogelijkheden om uit te leggen het kind uit waarom het is niet de bedoeling om te eten de zoete Paula yoghurt of de muis granen beter. Kinderen, vooral de kleinere, werk en de meeste van de reden, maar vooral emotioneel en affectief. Net boven dit niveau, de reclame werkt, dat maakt je Wilt een eenvoudige kinderlijke behoeften op “aan”, “Willen eten” en positieve gevoelens in verband met zoete producten. Deze indrukken zijn veel sterker dan een rationele verklaring of onderwijs te meten.

Wij ouders onze kinderen kunnen leren, maar een goed begrip van de natuurlijke en gezonde voedingsmiddelen. We kunnen proberen om onze kinderen actief in het proces van natuurlijke voedsel ontstaan. Frequente bezoeken aan boerderijen, de nabijheid van dieren en planten, bedoel koken, eten en Genieten. Met de prettige ervaring van gezond en lekker eten, we kunnen ook proberen uit te leggen hoe de producten gemaakt worden en hoe ons lichaam werkt. Als onze kinderen zo vaak mogelijk een positieve ervaring met een gezonde, smakelijke maaltijd kan dan hopen, en we willen worden, zal u worden geïmmuniseerd, als het ware tegen de schadelijke invloeden van reclame.

Dank u voor het Interview! In het tweede deel van ons interview, Annette Coumont is volgende week, tips over wat gezonde Alternatieven zijn er voor een suikervrije of suiker-beperkt dieet voor kinderen.

Geef een reactie