RECLAME tweede naar de Laatste, ik was een weekend met een aantal andere bloggers om te bezoeken tijdens de Blogger Ontbijt van Tchibo, de stand, onder het Motto #Tchibo vers. Ik denk dat er geen betere plek voor dit evenement: de wonderen van de felle zon, brachten we de ochtend op de daken van Hamburg, in het midden van de Speicherstadt in de oude office-Max hart (de oprichter van Tchibo), met uitzicht op de Haven, de Elbe, de Philharmonie, de Michel…
In het kader van deze Blogger Ontbijt hebben we niet ervaren bloggers veel over koffie smaken, wat ik wist. De koffie-expert en bioloog Dr. Gerhard Bytof (heeft zelfs een Doctoraat voor over het onderwerp van “koffie”), nam ons mee in de wereld van de koffie-aroma ‘ s.
Zuurstof is de grootste vijand van koffie-aroma
De grootste AHA-effect voor mij was dat zuurstof is de grootste vijand van koffie-aroma. Eigenlijk logisch, maar wees ervan bewust dat ben ik niet. Bovendien, koffie absorbeert geurtjes van andere voedingsmiddelen, waardoor de Geur veranderd – dat is waarom het is vooral belangrijk dat zij worden opgeslagen en gesloten.
Werden gepresenteerd aan ons in deze context, de nieuwe Geur-caps Tchibo, makkelijk aan en uit, zodat het pakket kan eenvoudig worden verzegeld weer. Tchibo heeft de aromatische module voor de fair trade Premie koffie Barista Espresso Barista Caffè Crema. Als een resultaat, een eenvoudiger te doseren mogelijk is en de bonen blijven langer vers. Een grote Innovatie, denk ik, want ik was tot een paar maanden geleden zelfs de mensen die zich hebben liggen rond de open zak koffiebonen gewoon in de koelkast (Ja, in feite, ontgrendeld, maar ten minste het in een aparte ruimte).
Meer Dan 800 Smaken
Koffie heeft meer dan 800 (!) verschillende smaken, variërend van aardse karamel-achtige en chocolatey. Klinkt erg lekker, toch?! Om de smaak van de koffie, de aarde, champignons, Boter, Zwitserland, en … katten urine, echter, was het nu totaal. Er zijn extra apparaten voor het meten van de verschillende smaken en kan bepalen. Ik wil niet om er naartoe te gaan, maar zelfs tot in het laatste Detail, anders krijg ik het zweet en katten urine aroma ‘ s van mijn hoofd! 😉
Koffie kunt u in de diepvries.
Wat was ook nieuw voor koffie, kunt u ook bevriezen, zodat het behoud van de smaak langer. In de voorkant van de Molen moet dan worden alleen voor gezorgd dat de koffie de kamertemperatuur heeft bereikt.
Koffiebranderij
Het Hoogtepunt van de dag kwam na de theorie: We hadden de kans om het branden van koffie! Hoe cool is dat?! Ik heb al geliefd in mijn Kindertijd en jeugd cafés, waar de koffie werd gebrand. En ook hier in Hamburg is geroosterd in een van mijn favoriete cafés de koffie zelf. De geur was, en elke Keer is heerlijk!
Anke Genske, die al meer dan 20 jaar van Tchibo voor de controle van de kwaliteit van de koffie die per schip in de haven van Hamburg, verantwoordelijk, geroosterd met onze eigen groene koffie. U probeerde elke dag tot 120 kopjes koffie – maar, spits, zoals in het geval van wijn monsters! 😉
De geur van de vers gebrande koffie was hemels! Omdat ik nog in het midden van het water in de week, ik heb niet geprobeerd het te worden verplaatst, maar dan thuis. De zelf-gebrande koffie smaakt waanzinnig lekker! Voor het Testen van de smaak, ik at de koffiebonen ook gewoon pur – erg lekker! En ook in de Sambuca mijn zelf gebrande koffiebonen super. 😉
Filter koffie is nog steeds het favoriete drankje van de duitse
Aan het einde van het evenement, krijgen we een exclusief inzicht in de Tchibo koffie-rapport 2016, Tchibo, in samenwerking met brand eins wissen en statista.com onlangs is gepubliceerd. De focus van het rapport koffie, en is “Innovatie” – en hij was nog meer verbaasd dat de filter-koffie is nog steeds het favoriete drankje van de duits – 67,6% van de Duitsers drinken favoriet filter koffie! Ik kan jagen met het Ja – de afkeer van koffie filter, ik denk dat ik kreeg van mijn ouders! 😉 Het volledige Rapport kunt u hier bekijken.
Ik ben erg blij met de uitnodiging voor de Tchibo Blogger Ontbijt, omdat ik opgegroeid ben met de koffie (en de verschillende producten uit de werelden) van Tchibo en was blij om te zien de andere deelnemers en opnieuw te leren kennen! 🙂
Dit artikel werd geproduceerd in samenwerking met Tchibo.