Gezond leven en reizen: Amsterdam Gids

Je hebt het misschien al gezien: op dit moment ben ik (voor mijn begrippen) op de weg een stuk en ik dacht, laat jezelf worden in de Vorm van stadsgidsen. Het begin van de nederlandse hoofdstad. In Amsterdam was ik de laatste Keer tijdens mijn schooltijd, in de 5. of 6. Klasse en had slechts een paar herinneringen aan deze prachtige stad.

Amsterdam Grachten 1

Amsterdam Blumen 1

Vorige week was het dan tijd voor een bezoek aan de hoofdstad van Nederland, op uitnodiging van Ecover weer. Om 3.30 uur de wekker ging, en ik ging met mijn lieve vriend Franzi Waar de groente schap? en Franzi, de liefde hits op de weg naar de luchthaven van Hamburg. Rond 7.40 UUR zijn we geland in Amsterdam en reden naar ons Hotel. We verbleven een nacht in het Conscious Hotel Vondelpark in Amsterdam. Bewust betekent het “bewust” en dat is precies wat het Hotel is ook een groen, duurzaam, ecologisch Hotel, dat op hetzelfde moment een super-modern design hotel.

De eerste dag van ons verblijf in Amsterdam, vonden we het voordeel om de stad te verkennen voordat we werkten in de Lobby van het Hotel een beetje, en een deel van de Ecover Teams voldaan. Want Amsterdam is een prachtige stad, er zijn veel gezonde cafés, winkels en supermarkten. Maar daarover later meer. Verbaasd over de drukte hebben mij niet uit of het nu in de stad of in de omgeving van ons hotel. Hoe meer ik vroeg me af, dat Amsterdam heeft ongeveer 800.000 inwoners, veel minder inwoners dan Hamburg. Waarschijnlijk, veel toeristen op de weg. Deze zijn ook (Mede) Verantwoordelijk voor wat schrok me het meest: hoewel Amsterdam is een zeer mooie, maar tegelijkertijd ook een zeer vuile stad. Überquill het einde van de prullenbak, smerige grachten, en de vuilnis in de voetpaden van de stad. Dus Amsterdam is ideaal voor het Evenement, de stand op de tweede dag, ons Plan: prullenbak vissen in de grachten met Ecover, de ecologische, milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen.

Amsterdam Müll 1 Amsterdamm Ecover 1 Amsterdamm Ecover 3

Amsterdamm Ecover 2

Amsterdam Müll 3

© Franzi Schedel

Vroeg in de Ochtend van de tweede dag van ons verblijf in Amsterdam, zijn we begonnen met het ontbijt de dag met een “gezond”, die wordt aangeboden in het Bewuste Hotel tot 15 uur. Na het Ontbijt gingen we eerst met de Fiets naar Het Grachtenhuis. Fietsen in Amsterdam – ongelooflijk, niemand draagt een helm. Echt, niemand. Zelfs niet bij kleine kinderen kan chauffeur door hun ouders door middel van het gebied – vond ik bijna net zo beangstigend als het bergen van afval. In Het Grachtenhuis aangekomen, kregen we achtergrondinformatie over Ecover en het huidige project om de plastic vissen in de grachten van Amsterdam. Het uit het plastic wordt gerecycled en de productie van de verpakking van een limited edition Ecover-serie. Het Grachtenhuis is bewust gekozen als locatie, omdat het Museum is voor de bescherming van het kanaal. Samen met Marius van Plastic Whale, gingen we naar de lezingen en de vraag en antwoord sessie met drie boten door het kanaal en verzamelde de (plastic) afval van de binnenvaart. Na twee uur reizen kwamen we met ACHT volle vuilniszakken terug in het Grachtenhuis. Het Evenement was echt een geweldige ervaring en ik zal in dienst mij in de toekomst zeker meer met mijn (plastic) afval en probeer om dit te verminderen!

Na afloop van het Evenement kwam ik met mijn man, de post kwam vliegen om het weekend bij mij in Amsterdam. We hebben gekozen voor een Airbnb accommodatie, met “super gezond ontbijt” en een geweldig design huis in Amsterdam-Oost aangetrokken. Op Instagram heb ik al laten zien, wat een heerlijk Ontbijt, bereid door onze gastheren, Kim en Erik voor ons:

Amsterdam healthy breakfast 1

Amsterdam healthy breakfast 2

Daarnaast zijn de twee vooraf gereserveerd hebben fietsen voor ons, hebben we de stad te verkennen, en ook een tafel in het Restaurant Merkelbach, we hebben een heerlijke 3-gangen menu waren heel lekker wijnen en een Aperitief. Het Restaurant heeft een mooie tuin en ligt direct aan een Park. En het eten was uitstekend! Hier zijn de reis naar Amsterdam-Oost is de moeite waard in ieder geval, zelfs als je ergens anders onder kwam. Het is voor mij noten, had als hoofdgerecht met een salade met rode Biet en hazelnoten. De serveersters waren erg mooi, een van hen sprak zelfs duits.

Merkelbach Middenweg 72 1097 BS Amsterdam Amsterdam Merkelbach 1

Amsterdam Merkelbach 2

Amsterdam Merkelbach 3

Het Café CT Amsterdam – Koffie & Kokosnoten was ook een aanbeveling van onze Airbnb host. Het Café is gelegen in de wijk De Pijp (in de wijk zijn er over het algemeen zeer vele cafés en de Heineken brouwerij is hier te vinden ;-)). Hier zijn er verse kokosnoten, verschillende soorten Smoothies met kokos melk en kokos water (ik had de specialiteiten van een Groene Smoothie met komkommer en kokosnoot water), maar ook heel veel koffie.

CT Amsterdam – Koffie & Kokosnoten Ceintuurbaan 282-284 1072 LR Amsterdam

Amsterdam Coffee and Coconuts

Het bezoek bij Dille & Kamille voor mij was verplicht. Ik weet dat de Winkel, die is gelegen in Amsterdam, dicht bij het treinstation van Brugge in België, en ik ben een beetje verdrietig over het feit dat er geen duitse tak. Samen met Franzi, ik heb er een aantal dingen voor de keuken. De Opdrachtgever, die is ook dicht bij het treinstation en in de omgeving van Dille & Kamille is een klein Café met allerlei lekkere en gezonde hapjes en drankjes.

Amsterdam Dille un Kamille

Opdrachtgever Haarlemmerstraat 46 1013 ES Amsterdam

Amsterdam Vinnie

© Franzi SchedelAmsterdam Vinnie 1

Amsterdam Vinnie 2

Voedsel dat we hebben gekocht een paar keer in de Marqt – een zeer stijlvolle en trendy biologische supermarkt die is uit te breiden, vooral in en rond Amsterdam gezegd. Ik heb vooral genoten van de geweldige selectie van gezond “te gaan”gerechten. Zo konden we ons eten en gezellig in het Hotel of in het Vondelpark te eten – het was echter ook alles Verpakt in plastic, maar ten minste gerecycled. Naast de Marqt winkel op de Overtoom, die is gelegen in de nabijheid van het Bewuste Hotels, er zijn ook in de buurt van onze Airbnb appartement op een tak. In de omgeving van de Marqt Overtoom ook een aantal leuke Interieur Winkels als vrijdag de Volgende, en Coco-Mat.