Kauai – het eiland van het verleden

Vandaag, op deze prachtige herfstdag, het is tijd voor een verslag van onze vakantie Hawaï….voor het verlengen van de vakantie gevoel! 🙂 Reizen met mij mee naar het eiland van het verleden, Kauai.

Als ik terug kijk, dan trok de vlucht naar Kauai vreemd. Voor sommige reden mijn vriend en ik kreeg nieuwe plaatsen in de kleine machine toegewezen, en niet meer zat opeens naast elkaar. In plaats daarvan zat ik naast een Hawaïaans, ik begon een leuk gesprek. We spraken over de oude Hawaiiaanse taal. Hij leerde mij een aantal woorden en woordbetekenissen. Het was zeer interessant, vooral omdat hij vertelde me dat hij had denk ik extra vanwege zijn Hawaiian wortels in zijn oude leeftijd – hij was ongeveer 50 jaar oud – maar zijn werkelijke “moedertaal” geleerd. Op het vliegveld nam hij ons vriendelijk en wenste ons dat we te weten zouden komen van de specifieke kenmerken van Kauai.En voor mij, het begon op de eerste avond…

Kauai-Garteninsel

Zo slecht had ik niet geslapen in een lange tijd. Ik had een droom vannacht zo veel! Van situaties en mensen die ik nog niet over nagedacht in eeuwigheid. Van mijn lang overleden grootouders,…van situaties uit mijn Kindertijd…heel raar en vervelend! Als we onze weg de volgende Morgen op weg naar onze eerste dagtocht, ik dacht dat er niets van. We reden naar de Noord kust naar de Vuurtoren van Kilauea, en we waren op zoek naar de mythische Secret Beach. De toegang tot het Geheim Strand, het geheim zat echt vol. We moesten klimmen over een steil aflopend pad door een vrij dichte bos van guave en struiken, totdat we kwamen om ca. 15 minuten lopen naar het strand. WOW! De steile afdaling was de moeite waard. Het strand zag er fantastisch uit. Helderder de foto-perfecte Zand en turquoise water, met de gewone golven (Buizen). Helaas niet echt geschikt om te zwemmen. Maar we hebben een kleine stop, waren picknicken in de schaduw van de guava bomen en keek naar de getalenteerde wave rider. Bijzonder grappig vond ik het strand om te worden gehouden op het einde van de yogales. 🙂 U kunt de praktijk geanimeerde mij een aantal Asana ‘ s. Het zachte Zand is echt een uitdaging!

Daarna vervolgden we onze weg in de richting van Hanalei – die zich vertaalt als half moon fort. Hanalei is gelegen in een groene vallei aan de voet van de bergen. Hm….Eigenlijk, bijna alles is op Kauai aan de voet van een bergketen, want het eiland is zeer robuust en de bergen zijn bedekt met dichte Groen. In Hanalei kunt u genieten van de voormalige Taroanbau, die wordt geteeld na een lange heen-en-Weer. Echter, Hanalei te bieden heeft niet alleen veel Groen, maar ook een prachtige Baai. Er, het water is ondanks de Noordelijke ligging, zeer rustig, omdat het een halve maan vorm van de Baai, grote golven wordt sterk vertraagd. Dus het is ideaal om in rond te plassen, wat hebben we gedaan na de lange dag. Ik zou ook nog twee uur op een SUP Board is toegenomen en eenmaal door de hele halve-maan peddelde de Baai….maar helaas geen tijd overblijft.

De volgende dag onze langverwachte helikopter vlucht. Een echt Hoogtepunt! Een beetje nerveus waren we beide voor, want als het 3 helikopters van de vorige Tour, kwam terug, zag een passagier volledig groen in het gezicht. Echter, de vliegende was helemaal niet slecht. Integendeel! Ik vond het spannend om te drijven op een andere manier over het hele eiland. Onze Piloot Michael was in staat om ons te vertellen heel veel, en ook “tips”. De meest indrukwekkende van al vond ik de meeste van mijn Jurassic Park-ervaring, zoals ik al heb gemeld, de vlucht over de Waimea Canyon (hij wordt beschouwd als de Grand Canyon van Hawaii), en langs de legendarische Napali Coast. Ik had gedacht dat de Kust is al groot, maar in persoon, was ze 100 keer indrukwekkender! Over het algemeen waren we ongeveer een uur in een Heli op de weg en kon een zeer, zeer groot deel van het eiland dat we nooit gezien zou hebben met de auto, te voet. Het was de juiste beslissing, dus gewoon de helikopter een vlucht te boeken naar Kauai! Na onze vlucht reden we met onze huurauto naar de Waimea Canyon, en laat het nakijken van een normaal menselijk perspectief.

Op de derde dag, we uitgeleefd in een kleiner programma. We reden met de auto in het Zuiden van Kauai, en hebben doorlopen een aantal van de plaatsen van belang, zoals de Kiemen van Hoorn, enz. Mooi was het hier dat we stuitten op een kleine “sieraden markt”. In Hawaii, zo groot sieraad is met de Hand gemaakt! Ik kon maar niet beslissen wat ik wilde kopen… 🙂

De vierde dag brachten we meestal op de water – meer in het bijzonder, op de Wailua River. We huurden een kajak de rivier, peddelde stroomopwaarts naar de Fern Grotto en Geheim Valt. De Fern Grotto is een echte puur was het geval is, niet alleen omdat we het Feest van de kajaks werden onvrijwillig landde bijna in het water…ze was gewoon niet zo bijzonder als ik dacht. Veel, veel en veel beter, en voor ons, de wandeling naar het Geheim Valt. Om er te komen, moesten we onze kajak op het einde van de bevaarbare rivier festival, en een goede 50 minuten door het regenwoud te Wandelen. De manier super avontuurlijk. We moesten een rivier oversteken, natuurlijk, zonder bridge” – dat zijn er meer dan 4 Meter hoge bamboe velden, spons en stenen, kroop uit, en, uiteindelijk, in feite, in het geval van het Geheim Als aankwam. De watervallen hebben een soort van schattig…:-) Maar ook de avontuurlijke manier was echt de moeite waard. Na 5 uur Peddelen kwamen we terug bij de boot station: overal modder, een natte kleren, drukpunten op de vingers, maar een Glimlach op het gezicht. 🙂

Op de laatste dag zijn we dan richting het Noorden voor een beach tour is gebroken. In het Noorden van Kauai is het meest prachtige stranden zijn uniek! Onze absolute favoriet is de Ke ‘ e Beach was aan het einde van de snelweg rechts achter is de Napali Coast begint. Het strand is super mooi gelegen, het biedt volop gelegenheid om te Zwemmen en te Snorkelen en de golven zijn kleiner, maar niet helemaal oninteressant. Daar brachten we een paar uur lezen en luieren. Een Hoogtepunt waren de zeehonden voor mij ook de gestrande monnik. De zeehonden zijn een beschermde diersoort en mag niet gestoord worden tijdens uw DUTJE op het strand. Het was nog steeds leuk om te kijken hoe ze van dichtbij. 🙂 En net zo schattig zijn de kippen die liep vrij rond overal, zelfs op het strand en in het regenwoud! Een aantal jaren geleden, het moet ooit een kippenboerderij door een Tsunami, vernietigd, zodat het ontsnapt aan de kippen en op het eiland vrij kunnen bewegen. Zo mooi dier bescherming! 🙂

Op de terugweg kocht ik eindelijk mijn langverwachte verse kokosnoot drinken! Zo lekker! Ik heb eigenlijk al drinken de hele vakantie over coconut water, er zijn om te kopen dit bijna in elke kleine supermarkt en geweldig is het de opslag van energie vult, maar de verse kokosnoot op het strand was echt uniek! Maar niet alleen daar, er was een heerlijk vers fruit. Opnieuw en opnieuw, we zijn on-the-go mobile Smoothie en juice bars voldaan. Natuurlijk, we hebben te verslaan vaker, het is duidelijk, of? 😉

En wat begon met mij de eerste nacht, verhuisd zijn, in feite, door de hele vakantie…vanuit een geestelijk standpunt, en ik had om de greep op Kauai, een hele hoop van mijn verleden. Waar het me op Maui, nog zo moeiteloos in geslaagd, de aanwezigheid van het eiland op te vangen, dus ik moest doen op Kauai veel meer met mij. Het begon met de ontmoeting van de Hawaiianers in het vliegtuig, en eindigde pas na ons vertrek. Ik had zo ‘ n levendige dromen die ik gedeeltelijk ben helemaal geschift opstand. De eerste dagen heb ik gevoeld dat vervelend en helemaal onbegrijpelijk, maar ik was al van bewust dat dit een toeval. Het was pas toen ik was boos over en vond, ten slotte, kunt u niet beïnvloeden, dromen, realiseerde ik me, het bijzondere kenmerk van deze intensieve ontmoetingen met mijn verleden. En als geluk zou hebben, ik heb geleerd in mijn Seminar vorige week, een meisje, en was getraind in de Hawaiiaanse Lomi Lomi Massage. Haar leraar had enkele jaren woonden op Kauai, en gemeld dat Kauai was erg duidelijk over het eiland van het verleden. “Hier ontmoet u uw voorouders,” zei ze. Dat maakte indruk op me diep!

En hoewel ik op Kauai mentaal elke dag zo verblindend ben ik zeer dankbaar voor mijn ervaring op deze plaats en voor wat we hebben op het eiland! Nu zou ik graag om u te verlaten met een aantal foto-impressies om een deel van… 🙂

Kauai-Yoga Kauai-Wanderung-im-Regenwald Kauai-Waimea-Canyon Kauai-Wailua-River Kauai-Waialeale3 Kauai-Waialeale2 Kauai-Waialeale Kauai-Vergangenheit Kauai-Sprouting-Horn Kauai-Secret-Falls Kauai-Secret-Beach3 Kauai-Secret-Beach2 Kauai-Secret-Beach Kauai-Nordküste Kauai-Napali-Coast Kauai-Mönchsrobbe Kauai-Liane Kauai-Lagune Kauai-Kilauea-LighthouseKauai-Insel Kauai-Hühner Kauai-Helikopterflug Kauai-Heliflug Kauai-Hanalei Kauai-Hanalei-Bay